La Fundació Caixa d'Enginyers va posar en marxa, el passat mes de juliol, la quarta edició del concurs Ideas Making Point, un certamen que impulsa el desenvolupament de propostes emprenedores relacionades amb la ciència, la tecnologia i la innovació.

Després de valorar les 40 propostes rebudes, el jurat ha seleccionat els tres projectes més creatius -Ai Scope, Biothers i Gain Motorcycles-, que rebran una dotació econòmica de 5.000€, 4.000€ i 3.000€ respectivament per fomentar el seu desenvolupament.

A més del seu component innovador, els tres premiats en la present edició han destacat pel seu alt compromís social, un factor clau per a participar en aquest certamen. La Fundació Caixa d'Enginyers ha seleccionat en aquesta quarta edició propostes dirigides a l'àmbit de la millora de la salut, en concret a la diagnosi de la malària, al sector elèctric i a la innovació i eficiència en el sector del motor.

Tres projectes guanyadors amb gran impacte social:

1.    AI SCOPE - Detecció de la malària utilitzant la intel·ligència artificial

Ai Scope és un projecte que té com a objectiu facilitar el diagnòstic de la malària en tots els racons del món a través de l'ús de la intel·ligència artificial i amb una tecnologia open source. Per a això compta, d'una banda, amb un microscopi que realitza l'observació a partir d'una fotografia realitzada amb un mòbil i, per l'altre, conté un software que usant Machine Learning i visió per a ordinador, localitza els paràsits existents en aquesta prova (a través de la fotografia).

2.    BIOTHERS - electricitat generada directament del foc

Nabla Thermoelectrics, una spin-off de la Universitat de Girona, està llançant al mercat bioThERS (biomass Thermoelectric Energy Recovery System), un equip capaç de generar electricitat a partir del foc. Aquesta solució permet als habitatges aïllats de la xarxa elèctrica generar la seva pròpia calor i electricitat al mateix temps. A més, es tracta d'energia 100% renovable generada a partir de biomassa i es pot integrar amb altres energies com la fotovoltaica i/o l'eòlica.

3.    GAIN MOTORCYCLES - motos elèctriques i eficients per a un millor repartiment a domicili

Gain Motorcycles és un projecte que té com a objectiu la fabricació de motos elèctriques. A això s'uneix el desenvolupament d'un software que millora la seva eficiència per fer-les més responsables mediambientalment. El software, a més de per a monitoritzar paràmetres dels components electrònics, està enfocat a empreses de repartiment a domicili, facilitant la millora de les rutes de lliurament de comandes i la gestió de la seva flota.

Més informació sobre els guanyadors a www.ideasmakingpoint.com

Una edició de Ideas Making Point amb destacades novetats

A la quarta edició d'aquesta iniciativa els participants han triat si presentar les seves idees a la plataforma o bé adherir-se a altres projectes ja creats en els quals el seu perfil fos una aportació de valor i talent pel seu progrés. Per aquest motiu, l'entitat va desenvolupar una plataforma, basada en el model P2P, que fomenta la filosofia de treball col·laboratiu amb l'objectiu que els usuaris ofereixin els seus serveis i contribueixin al desenvolupament del projecte.

Fomentar la formació és també un dels objectius de la Fundació Caixa d'Enginyers i, per aquest motiu, aquesta edició d'Ideas Making Point s'ha renovat i ha aportat continguts i cursos online de valor per als emprenedors inscrits al concurs.

A més, una altra novetat d'aquesta edició ha estat que els participants de l'edició passada es podien tornar a presentar, a excepció dels guanyadors.